söndag, maj 25, 2008

Dafgård

Kan någon förklara vad Dafgårds mikromat har att göra med Kama Sutra? Åter igen en film i kategorin, reklam utan budskap för deras produkt. Varför dessa alla dessa försök till att göra en rolig sketch istället för att prata om deras produkt. Kanske det är dags för sveriges humorelit att börja tjäna extra pengar och skriva manus för reklamfilmer?

7 kommentarer:

Anonym sa...

den e' ju rolig din dummer

MrBub sa...

Tja, smaken är som baken.....med en skåra mitt i!

Anonym sa...

Tycker inte att jag kan se något roligt i att man utnyttjar barn på det sättet. Och har inget med maten att göra. Jag kommer aldrig att köpa Dafgårds produkter efter detta. Pga att jag inte tycker att barn ska användas i såna sammanhang.

Anonym sa...

Jag kan inte se det roliga i att man använder barn i detta sammanhang. Det ser jag snarare som ett övergrepp. Och jag kommer aldrig att köpa Dafgårds produkter efter detta. Inte för att jag inte tål "naket" utan pga att man utnyttjar ett barn.

Anonym sa...

Men herrgud, problemet med en stor del av sveriges befolkning är att de inte bara kan slappna av och se på något utan att hitta nå¨got stötande eller något att klaga på. I Kamasutra boken syns ju inte ens några kön. Budskapet är ju att dafgård går snabbt att "laga" och är en räddare i nöden. Om man bara ska se reklamer bildligt så föreslår jag att du håller dig till svt.

MrBub sa...

Jag sa ingenting om huruvida man såg könsorgan eller inte. Det jag nämnde var att det inte hade något med deras mat att göra. Att man sedan måste sitta och analysera det djupare för att komma fram till att det eventuellet "går snabbt att "laga" och är en räddare i nöden", är något jag inte vill göra.
(Kul att se hur upprörs man kan bli att jag inte tycker om deras reklamfilm.....jobbar du på Dafgård?)

Anonym sa...

Definitivt inte, men jag tycker det är en jäkligt rolig reklam film, och jag tycker inte man behöver tänka efter för att förstå budskapet. Hur många tvreklamer har med produkten i sig att göra i dag? Om Det bara gick ut på att det fick handla om produkten skulle det inte finnas någon reklam, för allt skulle se likadant ut. Slappna av,