fredag, december 05, 2008

Svenska Spel

Filmen som Svenska Spel har rullande just nu med killen som alltid är stegt efter ålder- eller storleksmässigt är inte så illa i sig, men däremot ett moraliskt dilemma. Svenska Spel skall dra in pengar till staten och det har jag inget emot. Samtidigit skall dom även ta sitt ansvar med att varna för att man kan bli beroende och lite grann vara vägvisare åt folk som fastnat i spelträsket, vilket också är helt ok, men nu till punkten jag irriterar mig på.
I den senaste filmen dom kör (kanske även i dom tidigare också) så kommer texten upp till en websida dom har "spelalagom.se", vilket visar på att dom tar sitt ansvar, eller gör dom det? Idag så satt jag och tittade på Eurosport i två timmar, och fick uppleva cirka 10-12 reklamavbrott. I SAMTLIGA reklampauser var Svenska Spel med och gjorde reklam för sig själva. När jag sedan funderade vidare så tror jag inte att något annat spelbolag är i närheten med så mycket reklam för att spela. Är detta att ta ansvar för en "lagom" spelande?

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: